Het belevingscentrum The Nest in Vevey (CH) weerspiegelt de geschiedenis van 150 jaar Nestlé. De inzet van audiovisuele middelen en multimedia, zoals poëtische video portretten, 360 graden videoprojectie, RGB LED –theaterverlichting, eyetrackers, Virtual Reality360-experience en kinectgames geeft de bezoeker een authentieke en meeslepende ervaring. Fotograaf Mike Bink

 

Door klassieke technieken als  toverlantaarns en 19e-eeuwse “schaduwprojecties” te combineren met moderne video techniek waan je je in de tijd van Nestlé’s oprichting.

 

150 jaar geschiedenis wordt weergegeven in de vorm van Zeitgeist en Collection. Nestlé producten, beelden en verhalen zijn verbonden aan de iconisch momenten uit de wereldgeschiedenis.

 

De bezoeker wordt op interactieve wijze bewust gemaakt van de wereld voedsel- en gezondheidskwesties. Dit doet een appél op de gezamenlijke verantwoordelijkheid. RGB LED-spots lichten plexiglas figuren aan. Hieromheen draait een draaischijf met plexiglas iconen die de kwesties symboliseren. De iconen zijn voorzien van RFID chip. Door deze te verplaatsen zie je op je touchscreen-monitor en aan de gekleurde verlichting in de plexiglas figuren, welke impact jouw keuze op de gekozen kwestie heeft.

 

Met de ‘Supraguide’ kan de bezoeker zelf videocontent starten en audioverhalen in zijn eigen taal horen. Via het netwerk worden alle tijdcodes via infrarood of via wifi naar de ‘Supraguide’ gestuurd, waarna een lipsynchrone geluidsweergave via de hoofdtelefoon beluisterd wordt. De ‘Supraguide’ bevat alle audiobestanden in alle talen die bij de exhibits en experiences horen.

 

Het publiek wordt met haar eigen VR-Bril ondergedompeld in een 360 graden presentatie die een spectaculaire, virtuele organische wereld laat zien.

Nest experience Nestlé Zwitserland